Vad är PR?

Vi kan PR för advokater och BRF

PR står för public relations och innebär precis som det låter; relationer mellan ditt företag och olika målgrupper. Det handlar om relationsskapande med bland annat media, kunder, medarbetare, leverantörer eller allmänhet. Ett seriöst PR-arbete utgår alltid ifrån att PR-webbyrån vill bilda en relation med kunden och därefter tar avstamp i en gedigen plan, med en tillhörande analys. Det finns flera olika PR webbyråer där ute som hjälper företag med reklam och marknadsföring. Nuförtiden i samband med samhällets digitalisering framförs annonseringar i största grad av digital marknadsföring.

Det största syftet med PR är att skapa nyhetsvärde i det man skapar så att ens samarbetspartners tycker innehållet är tillräckligt attraktivt för att publiceras och därmed annonsera. Har du ett företag som är nystartat exempelvis och vill synas? PR är definitivt ett sätt för er att synas då ert budskap modifieras på ett ”nutidsattraktivt” sätt och exponeras för er inriktade målgrupp.